Servicenormen
Hvad er Servicenormen?
- »Servicenormen« er et helt centralt begreb hos SBA (Servicebranchens arbejdsgiverforening under Dansk Industri), som medlemsvirksomhederne skal leve op til, for at kunne blive medlem – eller forblive medlem hos SBA.
- For at leve op til »Servicenormen« skal virksomhederne opfylde en række krav. Det gælder bl.a. i forhold til uddannelse af personalet, kontrakter på underleverandører og opdaterede serviceattester og forsikringsvilkår.
- Sort arbejde, illegal arbejdskraft eller tvivlsomme underleverandører er uacceptabelt.
- Hvis virksomhederne ikke lever op til »Servicenormen«, fører det til eksklusion. Servicenormen« bliver kontrolleret af Dansk Standard.
- Der er i alt syv krav indenfor servicenormen: økonomiske attester, kvalitet, miljø, arbejdsmiljø, personalepolitik, uddannelse og underleverandører, der alle skal være opfyldt for at opnå certificering efter »Servicenormen«. Se yderligere her
- Cura lever op til godkendelseskravene i Servicenormen og har derfor forpligtet sig til at levere højt kvalificerede ydelser baseret på de klart definerede normer og metoder i Servicenormen.
- Servicenormen er et bevis på, at Cura har forpligtet sig til at levere højt kvalificerede ydelser baseret på nogle klart definerede krav.
- Servicenormen sender et signal til omverdenen om, at Cura er værd at samarbejde med og arbejde i.